FATE & Dragons – Tworzenie postaci 2

FATE & Dragons – Tworzenie postaci 2

Dziś trzy rzeczy:

Atuty, Magia i przykład wypełniania karty postaci.

Atuty wstępnie rozpisane, wkrótce test.

Jest ich na tę chwilę 44, więc zamiast kopiować tekst, udostępnię ten MOCNO ROBOCZY DOKUMENT (w którym formatowanie jest robocze a korekta odległa).

Starałem się trzymać wytycznych FATE Core i Atutami (Stuntsami) pozwalać na alternatywne wykorzystanie Cech. Np: Charyzma jest do gadania. Ale Inteligencja udostępnia sztuczkę „Magia inwokacji”, z której można kogoś oczarować i mieć efekt jak z wysoką charyzmą.

Dopisałem szkic szkół magii.

Animalizm – magia druidyczna z Budowy.

Inwokacja – iluzje i zaklęcia nie-ofensywne z Inteligencji.

Taumaturgia – leczenia i nieumarli z Roztropności.

Ewokacja – magia żywiołów z charyzmy.

Jeśli na sesji się sprawdzę to rozpiszę je dalej. Sądzę, że po sesji okaże się, gdzie trzeba zwiększyć koszt w Punktach LOSU, a gdzie można go zignorować.

Nowa karta postaci.

Naniosłem na nią większość rzeczy opisanych w mechanice, to jest: Punkty LOSU, obrony, ataki, efekty, rany, atuty itd.

Istnieją trzy wersje:

1) Ładniejsza, ale pochłaniająca tusz

2) Brzydsza, ale łaskawa dla drukarek

3) Na specjalne życzenie graczy i tylko dla osób pełnoletnich, z gołą babą

Przykładowe tworzenie postaci:

Kartę postaci wypełnia się następująco, zerkając na przykład HANSA:

Hans jest człowiekiem, co oznacza, że może zanegować jedne obrażenia na sesję. Za to raz na sesję mogę go podpuścić.

Ma domyślne odświeżenie = 5, więc zbędne punkty LOSU skreśla.

Atuty: średnie i ciężkie pancerze, druzgoczący cios, wytrzymały.

Za wytrzymałego zakreślam Hansowi dodatkowy wiersz na Draśnięcia w Efektach Ran.. Resztę skreślam.

Cele i Questy postaci wymyślam w locie.

Cechy rozdaję wedle wytycznych (6 punktów od -1 do +4) i do każdej wartości przepisuję z Drabiny opis.

Przeskakuję do sprzętu. Hans chce używać dwuręczniaka, który normalnie daje +3 do ataku. Hans ma też druzgoczący cios, więc siła liczy mu się podwójnie (zamiast +3 ma więc +6). Hans chce też biegać z tarczą i płytówką. Daje mu to +5 do obrony, ale jeśli planuje testować umiejętności siły lub zręczności, będzie miał problem.

Drugim problemem jest to, że dwuręczniak nie może być łączony z tarczą.

Obrony – fizyczna jest równa zręczności + żelastwu, które gracz ma na sobie, magiczna równa roztropności, Hans jeszcze nie zdobył żadnego amuletu.

Wola i Wytrzymałość, ponieważ zarówno Budowa jak i Roztropność Hansa równe są 4, Hans zostawia sobie 4 punkty Woli i Wytrzymałości, resztę skreśla.

Można już nim grać.

Reklamy

6 uwag do wpisu “FATE & Dragons – Tworzenie postaci 2

  1. Tak, będą Rundy i Atak – Obrona + 4dF. Nie lubię rzutów przeciwstawnych 😉

    Aspekty planowałem w 3 miejscach: Tle postaci (czyli w opisie postaci)… ale żeby być uczciwym, najpierw muszę dopisać ten rozdział w podręczniku, w celach i questach (co już zaimplementowałem) i w Atutach doklejanych do przedmiotów – w ten sposób planuję rozwiązać problem ze sprzętem magicznym. Zamiast nudnych bonusów cyferkowych (mam miecz +2, super), doklejałbym efekty działające jak Aspekty.

    Doczytam stuntsy z FATE Core. Może rzeczywiście poleciałem i warto by ograniczenia do Atutów dodać. Poczytam, pomyślę.

    Pytanie bonusowe – wczoraj zdałem sobie sprawę, że jeśli skopiuję panteon z 4 edycji DnD, mogę naruszyć masę ustaleń licencyjnych. Może ktoś się podzieli dobrze rozpisanym fantasy panteonem?

    Jeśli nie, nic mnie nie powstrzyma przez skopiowaniem panteonu greko-rzymskiego i nordyckiego. Hmmm. Chyba że zatrudnię znajomą do rozpisania mi panteonu asyrysjkiego.

  2. AFAIR w FUDGE’u też wszystko sumowało się do ataku np. ostrość miecza itp i starcie rozstrzygało się rzutem przeciwstawnym. Tutaj, rozumiem, mają być rundy i Atak-Obrona+4dF. Poza tym właściwie wywaliłeś Aspekty i wróciłeś do cech, więc też bardziej fudżowo.

    W przypadku Stuntów FC proponuje często używanie shiftów zamiast zwykłego +2 (oraz liczne ograniczenia!). IMO zbroje właśnie powinny przesuwać obrażenia w dół, a bronie podnosić. Ale też tarcze i broń mogą spokojnie dawać bonusy do obrony.

    Jeszcze jeden problem może wynikać z ograniczyenia puli umiejętności do 6, więc wszelkie mieszanie Atutami będzie miało znacznie większy efekt zwłaszcza przy braku ograniczeń.

    To takie moje przemyślenia 🙂

  3. @Kuzz
    Dzięki.

    @Misiołak
    Postaram się wgrać nową wersję pliku i wrzucę nową notkę, z poprawionym linkiem.

    Fudge’a nie czytałem już jakiś czas. Może warto?Starałem się trzymać w wielu miejscach FATE Core’a, który aktualnie recenzuje tomakon http://tomakon.blogspot.com/

    Hans ma wbudowany błąd – z dwuręczniakiem nie będzie mógł korzystać z tarczy. Co mu daję Obronę fizyczną = 3 i magiczną = 0.
    Mag bez problemu ugotuje mu mózgownicę, a łotr lub opancerzony przeciwnik wytrzyma pierwszy cios i skutecznie odda. O ile poprawię bug na Druzgoczącym.

    Plan był taki:

    Walka na 2 bronie – dobre do „czyszczenia” przeciwników. Ale nie pozwalające przebić się przez obrony silniejszych wrogów.

    Druzgoczący atak – trafiasz raz, prawdopodobnie eliminując wroga. Ale masz rację, że jest tu bug.
    Bug można go poprawić dając stały bonus +2 do ataku. Powinno wystarczyć

    Skok Cienia – pozwala skrócić dystans. Niby teleportacja jest już fajna. Ale w sumie, równie dobrze, ten dystans w rundzie można by przebiec. Wiec też prosił by się o bonus do ataku. Tutaj chyba wystarczy „generyczny bonus do ataku, za fakt, że wbijasz komuś miecz w plecy”. Tylko nie wiem, czy zrobić go na +1 czy +2.

    Pomysł od graczy – walka na 2 bronie – zamiast drugiego ataku gracz mógłby wybrać parowanie. Czyli wykorzystać swój Atak zamiast Obrony do parowania ciosów. Brzmi ciekawie.

    Miałem już pierwszą poważną sesję, gracze mają duże wątpliwości do systemu rozwoju postaci. O ile wypełnianie questów wydaje się miarodajne, to realizacja celów osobistych wydaje im się zbyt subiektywna. Przydały by się pewnie jakieś dobre wytyczne.

  4. Jak patrzę na tę mechanikę, to widzę powrót do Fudge’a.
    A Hans to olbrzym (czy raczej cyklop), nie człowiek – tarcza, dwuręczniak, i masakryczne premie do ataku.
    Druzgocący cios wygląda na zabugowany – jak mam siłę -1, to dostaje premię -2; z kolei każdy przyrost siły to ogromny skok premii, żadnych ograniczeń.

    BTW: plik po ściągnięciu sie nie otwiera

  5. Toć to olbrzym (tudzież cyklop), nie człowiek – dwuręczniak, tarcza. Premie do ataku też masakryczne.

    BTW: plik nie otwiera się po ściągnięciu

  6. Przeczytałem. Fajne połaczenie zachowuje elementa obu stron. 30+ stron ale duża czcionka, wole pola i gładki język więc szybko idzie. Szczerze mówiąc dużo łatwiej się czyta niż nibykonkursowe We Mgle, które było nierówne, tutaj mimo że to working version czuje że pisałeś jednym tchem.
    Wniosek: grałbym.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s