Bender Gasnące Overhaul

Bender Gasnące Overhaul

Gasnące Słońca to super system, ale czuć, że są dzieckiem lat 90. Przesadnie detaliczne w jednym miejscu, uproszczone w drugim, niezbalansowane, ale z wizją i klimatem. Pozwala zrobić strzelca 5 za punktów postaci (+5 do Strzelania, bo masz na starcie 3 za darmo), oraz idealnego technika czy kierowcę kosztem dużo większym (32 punkty – 4 umiejętności po 8). To dziwne, że twórcy chcieli rozdrabniać się z umiejętnościami nie związanymi z walką, a walkę maksymalnie uprościć. Zupełnie odwrotnie niż w CP2020, w którym mamy oddzielnie strzelanie pistoletami i karabinami, ale jeden rzut na naprawę.

Co uprościłem, żeby przyśpieszyć rozrywkę:

  1. Zmniejszyłem listę cech, likwidując dublujące się Introwersja/Ekstrawersja, Porywczość/Opanowanie, Wiara/Ego. Teraz zostały Porywczość (która wchłonęła Ekstrawersję), opanowanie (zawierające Introwersję) i Duch (łączący Wiarę i Ego).
  2. Mocno zredukowana lista umiejętności, wiele zostało popaczkowanych i zredukowanych. Zamiast 4 wybawień techniki jest teraz jedno Rzemiosło i lista kar do naprawiania technologii nieznanych (wiedzę o technologii kupuje się za 2 punkty postaci).
  3. Poziomy znanej technologii i kierowanie pojazdami różnego typu potraktowałem jako „Błogosławieństwa” do wykupienia za 2 punkty postaci, niwelujące kary mniejsze lub większe kary. Pomysł jest taki. Gracz może zdecydować się grać inżynierem z Rzemiosłem na 8. Będzie miał szansę zrobić każdy sprzęt, ale bawiąc się w produkcji laserów otrzyma karę – 6. Czyli efektywnie rzuci Tech +2. Może też, jeśli chce, żeby jego postać byłą rusznikarzem kupić Rzemiosło na 6 i wykupić znajomość broni laserowej. Rzut będzie wykonywał na Tech + 6. Czyli lepiej. Ale naprawiając robota, co wymaga automatyki dostanie karę -6 i będzie rzucał na czysty Tech.
  4. Zmieniłem inicjatywę z powiązanej z umiejętnością na stałą wartość + k6
  5. Pogrupowałem sztuczki strzelecki w „szkoły”. Każdą szkołę wykupuje się jak poziom błogosławieństwa. Biorąc „Rewolwerowca – ranga 5” dostaje się sztuczki z poziomu 1, 3 i 5. Dzięki temu sztuczki przestały być horrendalnie drogie i gracze się na nie chętnie łapią. Poza tym pozwalam wybierać je zamiast np majątku albo znajomości. Same sztuczki są wzięte z podręcznika a ich koszty przesunięte maksymalnie i 1 w stosunku do podręcznikowych. Gracz może wykupić rangę w szkole walki (co wychodzi o wiele taniej – ranga 7 daje sztuczki z rang poprzednich, więc gracz jest o 8 PD do przodu). Nadal nie można wykupić rangi wyższej niż bazowa umiejętność. Nadal można wykupić sztuczki z poza szkoły po normalnych cenach.

Tak, tylko tyle. Ale tworzenie postaci i gra przyśpieszyły.

Karta postaci zawiera wszystkie umiejętności, tabele kar i cechy. Nie zawiera tylko szkół walki, które można potraktować jako opcjonalne.

Tworzenie postaci: takie jak w podstawce, tylko z powodu mniejszej liczby cech dałem kilka punktów mniej:

Bazowo cechy są na poziomie 3.

90 Punktów Postaci (PP) wynikających ścieżek życia i do 40 PP do dowolnego wydania, zamiast 100 ze ścieżek i 40 z karier dodatkowych z podręcznika (liczba PP do dowolnego wydania do ustalenia z MG – przeważnie daje się 0, 20 albo 40 PP w zależności od „poziomu” bohaterów graczy). Jeśli ktoś ma ochotę grania obcym,  nakłada po prostu szablon z podręcznika głównego (premia do cech, błogosławieństwa i przekleństwa), strona 93.

Jeśli jakieś błogosławieństwo dotyczy cechy lub umiejętności „wchłoniętej”, to działa dalej, na nowych cechach i umiejętnościach.

  • Umiejętność – 1 poziom za 1 PP
  • Cecha – 1 poziom za 3 PP
  • Zaleta i wada – koszt podany w PP (także zniesienie kar do użycia technologii i kierowania)
  • Sztuczki – koszt jak w poziomach zalet

GS_Ferra_Karta_021

GS_Ferra_Karta_02_vanilia-021-02

Tabela kar do Technologii (Rzemiosła i Nauki):

Rzemiosło, mechanika – bez kar.

Proch – 2

Elektronika -2

Automatyka -4

Komputery -4

Ceramstal, plastal -4

Biogenika -6

Cybernetyka -6

Lasery i Plazma – 6

Technologia Vau -8

Wrota -8

Pozostawiłem na karcie postaci 2 miejsca wolne – może w trakcie kampanii ktoś zechce dopisać technologię zakazaną lokalnie – będzie jak znalazł.

Można dodać też Psionikę na -8

Tabela kar do pojazdów (Kierowania i nawigowania)

Za darmo umiemy jeździć furmankami

Pojazdy lądowe -2

Pojazdy wodne – motorowe – 2

Żaglowce – 4

Samoloty i śmigłowce – 6

Kosmiczne -8

Podwodne -8

Tabela sztuk walki

Szkoła Poziom-koszt Sztuczka Opis
Sztuczki: Rewolwerowiec 1 Strzał z biodra +2 Ini – 1 łatwość (tylko pierwszy strzał z broni krótkiej w walce)
3 Strzał w przelocie +1 ini – 2 łatwośc, poruszasz się i strzelasz w jednej akcji (unik gratis), nie można podejmować innych działań
5 Szybkie załadowanie (załadowanie magazynka w jednej turze bez kar za działanie jednoczesne)
7 Strzał z drugiej ręki (brak kar za strzelanie z pistoletu w drugiej ręce)
9 Dwa pistolety Ini 0, łatwośc -1 (po jednym strzale z ręki bez modyfikatórów za wiele akcji)
10 Instynktowny strzał Ini +1 łatwośc – 1, strzał do niewidocznego celu
Sztuczki: Szermierka florencka 1 Pchnięcie z wypadem (INI +2)
3 Ini -2 błyskawiczny atak (Dobycie i cios to jedna akcja)
5 Rozbrojenie Ini -2, Łat -1 (po udanym teście przeciwstawny ZR + BB vs S+BB)
7 Druga ręka (brak modyfikatorów za broń w drugiej ręce)
9 Styl florencki (parowanie i atak bez kar za działanie jednoczesne jako jedna akcja)
10 Podwójne uderzenie
Sztuczki: Szermierka monahijska 1 Parowanie Łat +2 – kostki zwycięstwa i obrażnia zamienia się na kostki zbroi
3 Uderzenie płazem (Obr -3 K, nie dodaje się kostek zwycięstwa)
5 Złożony atak (Łatwość następnego ataku +2)
7 Ściana żelaza (bohater może parować do 3 ciosów w turze, bez kar)
9 Parowanie / riposta (jeśli uda się parowanie, gracz może zaatakować)
10 Przebicie pancerza
Sztuczki: Boks 1 Boks Obr 3
3 Blok Jak unik, ale jak się powiedzie daje +3 sukcesy
5 Pięśc tygrysa Obr 4
7 Niechybna pięść Ini -2, Łat+2, obr 3
9 Pięść – błyskawica Ini +3, obr 3
10 Blok i cios daje +2 do bloku, jak się uda, cios „boks” gratis
Sztuczki: Takewondo 1 Zabójcze kopnięcie ini -1, obr 4
3 Niskie kopnięcie poniżej pasa +2 łat, 4 obr i cel ma -2 do ini w następnej rundzie
5 Potężne kopnięcie daje -1 ini, 5 obr w orgynale błyskawiczne
7 Kop z wyskoku do ini -2, łat -2, obr 6
9 Podcięcie ini -2, łat -2, obr 4, ofiara rzuca na ZR + wigor albo pada
10 Wźlizg ini -2, łat -1, obr 5, cel zr+wigor, jeśli ma mniej sukcesów niż napastnik, pada (napastnik dostaje +3 sukcesy)
Sztuczki: Jujitsu 1 Przytrzymanie Ini -1, obr 3
3 Uwolnienie się ini -1, łat +1 plus 3 do uwalniania się
5 Rzut ini -2, obr 3, jeśli się udaje ZR+ww+sukcesy vs S+wigor ofiary. Jak się uda rzucić, to każdy sukces to metr lotu (i 1 K obr za 3 m lotu)
7 Duszenie ini -3, łat-1, obr 4,jeśli się uda przez 3 rundy, siła + wigor vs wytrz + wigor. Sukces oznacza utratę przytomności
9 Niedźwiedzi uścisk ini -2, łat -1, obr 4, obrażenia co turę az ofiara nie ucieknie
10 Rzut wielokrotny ini -2, obr 3, test przeciw atakowi przeciwnika, jak się uda, to rzuca się tylu co ma się walki wręcz (akcja cała runda)z
Reklamy

10 uwag do wpisu “Bender Gasnące Overhaul

  1. Hej,
    czy masz wersje tej karty postaci w formie do druku? Bo ta co jest zamieszczona to średnio sie nadaje (chyba ze coś zle ją ściągam..)

  2. Widzę, ze „poprawki” na bieżąco są dodawane do tekstu – brawo, za to 🙂

  3. Ten uczuć, gdy fanowska wersja jest lepsza od oryginału. Chętnie zagrałbym w GS, ale zawsze jak wracam do podręczników, to odrzucają mnie typowe cechy systemu z lat 90′ – idiotyczny metaplot, autorzy przekonani, że przekazują ukryte prawdy i bezsensowna, rozdrobniona mechanika.

      • Niestety nie, kompletnie nie moje rejony. Ja straszę w okolicach Katowic, bardzo rzadko w Częstochowie i Krakowie.

        Powinieneś zebrać wszystkie swoje przeróbki do GS w jednym miejscu i wrzucić do pobrania w PDFie, paru osobom by się przydało.

        • Opisuję aktualnie własny świat. Zamierzam go wrzucić jako kompletny PDF. Mechanika, tworzenie postaci itd. Ale idzie jak po gruzie bo : dzieci. Na szczęście już są na tyle duże, że da się czasem przy nich poczytać / popisać

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s