Obcy RPG – narzędzia górnicze


W podręczniku głównym znajdziemy sporo narzędzi do zabijania i zaledwie garść opcji dotyczących pancerza. Jestem pewien, że dodatek Colonial Marines doda sporo w tym obszarze, ale na razie go nie ma, więc… Przygotowując się do sesji rozpisałem trochę sprzętu, który mógłby istnieć na placówce górniczej. Sprzęt podzielony jest na bronie i pancerze.

BrońBonusObrażeniaZasięgWagaCenaKomentarz
Miecze12Zwarcie1100
Topory i Młoty02Zwarcie2200Przebija pancerz (Armor Piercing)
Łuki i kusze11Średni150Pojedynczy strzał (Single Shot), ***** Cichy
Strzelba myśliwska .308 12Ekstremalny1500
AA-72 12 Gauge Assault Shotgun+23Bliski1800Broń automatyczna (Full auto), Podwójny pancerz (Armor doubled)
Pistolet maszynowy 9mm21Średni1600Broń automatyczna (Full auto)
Piła łańcuchowa04Zwarcie1200Podwójny pancerz, Energia 4 (Power 4)
Ładunek górniczy00Bliski2600Wybuch 12 (Blast 12)

Miecze – wszelkiego rodzaju ostre żelastwo, trzymane w jednej ręce lub oburącz, dłuższe od noża. Popularne wśród piratów i ekip abordażowych – w próżni wystarczy przebić komuś skafander, aby wyeliminować go z walki, a ostrze daje gwarancję, że nie odbije się rykoszetem od ściany i nie uderzy właściciela.

Topory i młoty – Jak wyżej , tyle że są gorzej wyważone, ale za to potrafii przebić ciężki pancerz. Do tej kategorii należą zarówno narzędzia, jak i wykonaną na zamówienie broń.

Łuki i kusze – nieporęczne i niepraktyczne, ale za to ciche. Mogą być w użyciu w bardziej zacofanych koloniach.

Strzelba myśliwska – celna i skuteczna przeciwko zwierzynie, cywilna wersja karabinu wyborowego. Na amunicję .308.

AA-72 12 Gauge Assault Shotgun – automatyczna strzelba śrutowa. Twój najlepszy przyjaciel, gdy musisz oczyścić pomieszczenie. Szybko.

Pistolet maszynowy – narzędzie pracy ochroniarzy i oprychów, można próbować schować pod długim płaszczem. Kaliber 9mm.

Piła łańcuchowa – wszelkie narzędzia tnące i wiercące, obecne w kopalni, na placu budowy czy wycinki. Ma wbudowany akumulator i Zasilanie na poziomie 4.

Ładunek górniczy – ładunek wybuchowy do robienia dziur w naprawdę wrednych skałach. Posiada detonator, który można ustawić na czas od 1 rundy do 1 zmiany (czyli od kilku sekund do kilku godzin). Uzbrojony można zabezpieczyć kodem. Rozbrojenie zabezpieczonego ładunku wymaga rzutu na Comtech i odrobiny czasu. (kary za pośpiech lub stresującą sytuację mile widziane)

Pancerze i kombinezonyOchronaPowietrzeWagaCenaKomentarz
Pancerz lekki, prymitywny (skóra, ciuchy)20150
Pancerz ciężki, prymitywny402200Zwinność -1**** (Agility -1)
Tarcza20150Zwinność -1**** (Agility -1)
Kamizelka kuloodporna201400*Ukryta
Kamizelka balistyczna401800
Respirator020,5200Survival +1 ***Nieszczelny
IRC MK.20 Worksuit4221000** Podłączony, Powietrze 2
IRC Mk.45 Skinsuit120,5400Powietrze 2

Pancerze prymitywne, lekkie – pancerze skórzane i improwizowane, sklejane na szybko ze sprzętu sportowego czy rekreacyjnego. Lepsze niż służbowa koszulka.

Pancerze prymitywne, ciężkie – pancerze ze stali lub na szybko zespawane kawałki blach i kompozytów. Na pewno nie da się w tym wygodnie chodzić.

Tarcze – stalowe, kevlarowe, kompozytowe i inne. Może nie zatrzymają pędzącej kuli karabinowej, ale drobinki śrutu albo nachalnego napastnika już raczej tak. Tarcza zajmuje jedną rękę i na upartego można nią atakować z obrażeniami na poziomie 1.

Kamizelka kuloodporna – lekka kamizelka, którą można założyć pod ubranie. Zatrzyma śrut i strzał z pistoletu. Chroni korpus.

Kamizelka balistyczna – cięższa kamizelka, chroniąca korpus, a często ramiona i uda. Przy odrobinie szczęścia potrafi zatrzymać kulę karabinową.

Respirator – maska połączona z butlą z powietrzem. Tak, to jest dokładnie tak słabe jak brzmi, ale sprawdza się w atmosferach z niskim poziomem tlenu i jest tanie – więc jest pewnie na wyposażeniu każdego modułu, pojazdu czy namiotu.

IRC MK.20 Worksuit – jeśli chcesz mieć pracownika na smyczy, nigdy nie było bardziej dosłownego rozwiązania. To kombinezon stworzony do ciężkiej pracy w niebezpiecznych warunkach, wymagający podłączenia do zewnętrznego kompresora. Ma wbudowane wymienniki powietrza pozwalające działać kilka minut bez podpięcia do zewnętrznego źródła powietrza. W sam raz, żeby przejść z windy do stanowiska pracy. Gdy jest podłączony nie testuje się Powietrza.

IRC Mk.45 Skinsuit – kombinezon ratunkowy ostatniej szansy. Wytrzymała guma, izolacja, plastikowy wizjer i butla z tlenem. Możesz się z niego śmiać, ale jeśli do wyboru masz zimno próżni lub „kondom”, jak go pieszczotliwie przezywają załogi statków, to nie będziesz wybrzydzał. Z powodu niskiej ceny można go znaleźć w schowkach awaryjnych w śluzach prawie każdej stacji kosmicznej.

Nowe cechy
* Ukryta – można nosić pod ubraniem, ale nie można łączyć z innym pancerzem (jeśli ktoś się uprze, to bierzemy pod uwagę tylko „skuteczniejszy” pancerz).
** Podłączony – jeśli sprzęt połączony jest ze stacją zasilającą i dostarczającą tlen, nie testujemy zapasu powietrza. Jeśli jednak stacja wysiądzie lub ktoś zakręci główny zawór z tlenem… to mamy tyle powietrza, ile zostało w skafandrze i prymitywne wymienniki, które zapewniają parę minut zapasu.
*** Nieszczelny – to nie jest skafander kosmiczny tylko maska na twarz – nie chroni przed próżnią, ale nieźle daje sobie radę w nie-toksycznej atmosferze.
**** Zwinność – 1 – kary się sumują. Pancerz ciężki i tarcza oznacza -2 do Zwinności.

Na dniach postaram sie dorobić ‚kafelki’ do nowego sprzęty i wrzucić je do wspólnego pliku.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s