System Kua

System Kua

Bardzo podoba mi się opisanie przez autorów Coriolis systemów – zawierają sporo pomysłów i białych plam, żeby każdy MG mógł z łatwością je wypełnić. Ponieważ wygląda na to, że moi gracze więcej czasu spędzą w systemie Kua i Pasie Granicznym, postanowiłem trochę lepiej go opisać. Starałem się być spójny z materiałami z podręcznika ale sporo jest tu moich własnych pomysłów. Korzystajcie do woli i jeśli macie swoje pomysły na opis planet w systemie, proszę, podzielcie się.


 

System KUA

System składa się z

  • Gwiazdy Kua
  • Czterech portali (0,5 AU)
  • Lubau (1,5 AU) – pustynnej planety zamieszkałej przez nomadów
  • Jina (3 AU) – toksyczna i nieprzyjazna planeta
  • Kua i stacja Coriolis (5 AU) – planeta pokryta dżunglą zamieszkała przez rdzennych Sogoi, Zenithian i Pierwszych, z stacją Coriolis orbitującą nad stolicą planety – Monilitem
  • Pas asteroid (10 AU) – Między Kua a Xene znajduje się pas asteroid dający utrzymanie klanom górników i pozyskiwaczy lodu.
  • Xene (18 AU) – gazowy olbrzym znajdujący się za pasem asteroid, miejsce pojawienia się i zamieszkania Emisariusza. Wokół planety orbituje stacja badawcza Fundacji FS-7.
  • Surha (40 AU) – mroźna planeta nawiedzana przez lodowe sztormy, pokryta tundrą i z toksyczną atmosferą…
  • Pas graniczny (47 AU) – pas asteroid na obrzeżach systemu, z centralną stacją Djachroum, domem 12000 uciekinierów, lekkoduchów i poszukiwaczy przygód. Daleko od słońca gwiazdy znajduje się wiele cieni skrawających niezbadane sekrety i mroczne intencje.

Pas Graniczny

Na obrzeżach systemu Kua znajduje się pas asteroidów nazywany Pasem Granicznym. Docierają tam tylko najwytrwalsze promienie gwiazdy Kua, z rzadka oświetlając pogrążone w tańcu bryły skał i lodu. Pas skupia tych, którzy pragną wolności, oraz anonimowości, czyli wszelkiego gabarytu awanturników i uciekinierów. Jego najbardziej znaną częścią jest Gromada Marraba. Ludzkość skupia się wokół Paszczy Kandah, chmury gazów przyciągającej górników i piratów. Stacja Djachroum, zbudowana i opuszczona wieki temu przez swoich Budowniczych stanowi bezpieczną przystań dla wszystkich podróżników. Stacja, najlepsze lata mająca za sobą, jest domem 12 tysięcy dusz. Zachowuje chwiejną neutralność, mimo nacisków nomadów i rodów górniczych z jednej a Agencji Kolonialnej i Legionu z drugiej strony. Poza Djachroum w Gromadzie znajdują się jeszcze dwie duże stacje górnicze: kopalnia kryształów energetycznych Dahir i kopalnia lodu Karballah. Ludzie stroniący od tłumów mogą korzystać ze stacji Byss, dawniej głównego portu przeładunkowego Gromady, obecnie siedliska najgorszych szumowin. Baza Thalus jest punktem zbornym dla sił Legionu z rzadka patrolujących Gromadę oraz bazą zaopatrzeniową dla sił blokujących Cichą flotę. Obecność Legionu spowodowała oczywiście zainteresowanie Zakonu Pariasa, który planuje przysłać jeden ze swoich statków w celu patrolowania okolicy. Na granicy Gromady znajduje się stacja nasłuchowa FL-2, mająca nasłuchiwać głosów z poza systemu, latarnia wskazująca drogę Nadirowi, bliźniaczemu statkowi Zenithu. Ostatnio jej anteny skierowane są głównie w kierunku giganta gazowego Xene, według plotek szpiegując statki w systemie. Do Paszczy zbliża się obecnie rój Nomadów prowadzona przez rodzinę Ghanara. Jej przedstawicieli można rozpoznać po wiekowych kombinezonach kosmicznych, których nigdy nie zdejmują i łakomych spojrzeniach. Przesiadują w wodopojach i godzinami obserwują otoczenie, snując się po stacji. Wypytują się kupców o ceny i towary. Nikt nie wie, czy przybędą handlować, czy rabować. W Gromadzie znajdują się też dwa tuziny większych asteroid, wykorzystywanych przez górników, przemytników i najemników, oraz tysiące mniejszych, anonimowych drobin dryfujących w pustce.

Główni gracze

Rój Ghanara – nomadzi od stuleci krążący wzdłuż Pasa Granicznego ostatni raz byli widziani w okolicy Gromady Marraba 70 lat temu. Opowieści o ich rabunkach porwaniach i gwałtach pozostały w zbiorowej pamięci do dziś i nawet jeśli wyolbrzymione, dają do myślenia. Na razie pojawiły się tylko małe, lekkie jednostki zwiadowcze, nie zauważono jeszcze głównych statków pokoleniowych. Nie wiadomo co jest celem Roju, ale jego obecność zelektryzowała siły Legionu.

Legion – odkrycie Cichej floty – blisko stu jednostek gwiezdnych, zabezpieczonych w próżni przed zniszczeniem czy wtargnięciem zmusiło siły Legionu do pojawienia się w Gromadzie. Baza Thalus została reaktywowana. Co segment przybywają do niej kolejne statki wypełnione sprzętem i ludźmi. Legion uznał Cichą flotę za swoją zdobycz czujnym okiem obserwuje wszystkich, którzy kręcą się w jej okolicy.

Konsorcjum – gdzie są górnicy, tam jest Konsorcjum. A gdzie jest Konsorcjum, tam jest zysk i są straty. W Gromadzie są one liczone w setki tysięcy Birr. Każda spółka, osada czy klan górniczy wplątane są w pajęczynę zależności Konsorcjum. Jego największym przedstawicielem jest Bank Doha z siedzibą na stacji Djachorum.

Pomniejsi gracze

Zakon Pariasa – Męczennicy nie mają dobrej reputacji w Gromadzie. Wielu słyszało opowieści o zbrodniach Zakonu z okresu ostatniej wojny, niewielu spotkało się z łaską Samarytan. Doprowadza to do częstych przejawów agresji wobec tych paru lekarzy Zakonu, którzy zdecydowali się żyć na Djachroum. Jeden z nich niedawno został zamordowany. Krążą plotki, że Zakon chętnie wykorzysta tę okazję, aby przyjrzeć się działaniom legionu w okolicy. Podobno napędzany antymaterią krążownik już jest w drodze.

Fundacja – W gromadzie można znaleźć wiele artefaktów kultur pierwszych osadników oraz starszych, tworów nie będących dziełem człowieka. Poza stacją nasłuchową FL-2 jej pracowników można spotkać na stacji Djachorum, niedaleko Hali Maszyn, węszących wokół starej technologii utrzymującej stację przy życiu.

Stacja Djachroum – Ta stara, wywiercona na wylot skała stanowi centralny punkt tranzytowy i handlowy Gromady i jest jednocześnie największą osadą w Pasie. 12 tysięcy stałych mieszkańców oznacza sprawnie działające doki remontowe, wiele barów, wodopojów i noclegowni, domy uciech oraz kaplice mniej i bardziej popularnych kultów. Baza spokojnie mogłaby pomieścić drugie tyle ludzi, jednak czasy swej świetności ma za sobą. Połowa pomieszczeń, położona w opuszczonej Bliźniaczej Stacji pozostaje zamknięta. Stacja jest przez klan inżynierów mieszkający w Halu Maszyn. Zarządza nią tajemniczy Akbar Bishan, publikujący swe edykty za pomocą sieci informatycznej stacji. Porządku pilnują mianowani przez niego dożywotnio Sharifowie, będący administratorami, policjantami i sędziami jednocześnie. Mimo, że stanowi centralny punkt gromady nie posiada siły politycznej ani floty. Jest raczej areną rozgrywek niż graczem w Gromadzie.

Agencja kolonialna – agencja ma niewiele do powiedzenia w Gromadzie. Brak światów do zamieszkania sprawia, że niewielu jej agentów tu zagląda. Jeśli już tu bywają, to raczej w celu kradzieży paru artefaktów i zbezczeszczenia jakichś grobów. Tak przynajmniej twierdzą miejscowi. Formalnie Agencja jest właścicielem stacji Byss – siedliska najgorszych degeneratów, wyrzuconych z Djachorum. Oficjalnie się od nich odcina, jednak pozwala im przebywać na swojej stacji.

 

 

 

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s