Pamiątki z Przeszłości – Sesja 2


W poprzednim odcinku…

Sesja druga kampanii. Gracze docierają na stację Djachorum.

BG i ich statki:

Aisha – kurtyzana

Nadir – nowy pilot statku, były Legionista, jedyny ocalały z poprzedniej misji.

Poszukiwacz – statek BG, Light Freighter w konfiguracji Passanger Ship z CounterMeasures zamienionymi na Autocanon.

Pozostali gracze nie stawili się, więc ich bohaterowie: Hashik Shakir (infiltrator) i Farrah Al-Ghurab (inżynier) zostali „zNPCowieni”.

BN i ich statki:

Bohaterów Niezależnych generowałem z użyciem Icon Card Deck – dla NPCów, na których miałem pomysł dodawałem w ten sposób jakiś smaczek, a pobocznych generowałem w pełni w oparciu o wynik na kartach.

Jad Al-Akhil – Chciwość, Zemsta, Kara

Ojciec zabitego na sesji 0 dziennikarza. Właściciel osady handlowej na Kua, niedaleko Monolitu. Przepełniony żądzą zemsty po utracie jedynego syna (posiada jeszcze 4 żony i pięć córek). Posiada na tyle duży majątek, że może spowodować dla drużyny poważne problemy. Jego szef ochrony ma na imię Saul.

S

3

A

3

W

4

E

5

Manipulate

4

Culture

3

Command

2

Observe

1

Pilot

1

Body

6

Mind

9

Rep

5

Khef – Szczescie, Gwiazda, Djin

Miły chłopak, nordyckiej urody (bardzo rzadkiej w tym świecie). Osierocony i wychowany przez wuja. Razem polecieli sprawdzić wrak statku rodziców Khefa. W niewyjaśnionym wypadku, sugerującym obecność Ciemności Między Gwiazdami, wuj umarł, a Khef uciekł. Sprzedał prom i uciekł z dala od Gromady Marraba. Podróżuje z Latającym Tygrysem Madam vonKovacz. (Po sesji Khef dołączył do załogi Poszukiwacza, więc na następnej sesji doczeka się porządnej karty postaci i przepisania na zasadach BG – majtek z klasy niższej. Przygodę zaczynał jednak z tymi statystykami)

S

4

A

4

W

2

E

2

Force

2

Dex

4

Melee

2

Ranged

2

Body

8

Mind

4

Rep

2

Madam vonKovacz – Dług, Księga, Kaznodzieja

Stylizowana na al-adharyjkę. Widać, że przeszła wiele operacji, wiek nie znany, załoga mówi do niej per Matko. Prowadzi statek i wróży klientom z kart.

S

2

A

4

W

2

E

4

Manipulation

4

Culture

3

Command

3

Body

6

Mind

6

Rep 5

Hajan al-Dżabi – sekret, skarb, pieśń

Pierwszy z trójki pielgrzymów, mistyk, ciągle we snach słyszy pieśń. Jego dar pozwala mu poznać grzechy dotkniętych osób (MG dostaje Darkness Point, ale musi zdradzić dla przynajmniej jeden grzech postaci, nie musi wyjawiać wszystkich grzechów, daru można używać wielokrotnie). Pochodzi z Zakonu Pariasa, uciekł z Talos A po tym jak zorientował się, że ma dar. Chce dotknąć emisariusza i dowiedzieć się, kim on jest naprawdę. Ma całe plecy w bliznach i twarz w tatuażach. Codzienne się biczuje aby zmazać swój grzech. Mówi dużo o Miłosiernym. Potężny i trochę niezdarny. Po sesji dołączył do załogi, więc doczeka się postaci Kaznodziei.

S

4

A

2

W

2

E

4

Force

3

Melee

4

Manipulate

2

Command

4

Body

6

Mind

6

Rep

4

Mussad-Haral – birr, chciwość, kara

Drugi pielgrzym z systemu Talos. Cichy i skupiony. Ma ciężką torbę, nie daje do niej zajrzeć. W torbie materiały wybuchowe. Uciekł z Talos B i chce zgładzić emisariuszy i położyć kres herezji i wojnie domowej na swojej planecie. Całe dni się modli w kajucie.

S

3

A

3

W

3

E

1

Force

1

Melee

2

Tech

3

Culture

1

Body

6

Mind

4

Rep

1

 

Fuad Ben Baka – wpływowy, pech, artefakt

Syn mędrca, jednej z wpływowych postaci Zakonu Pariasa. Młody, bogaty, na pielgrzymce – „rumspringa” – ma zobaczyć zewnętrzny świat i podjąć decyzję, czy wstępuje na ścieżkę wiary czy opuszcza wspólnotę. Młody i trochę obcesowy – nie wie, co mu wolno, a co nie. Odkrywa używki i alkohol. Posługuje się wpojoną mu wizją świata (Zenithianie są jak dzieci, kurtyzana = prostytutka, Legionista = amoralny morderca itd.). W zasadzie da się lubić. Po sesji nadal lata na statku, ale raczej z braku wyboru niż chęci dołączenia do załogi.

S

2

A

4

W

4

E

5

Obs

3

Melee

2

Tech

3

Culture

4

Body

6

Mind

9

Rep

5

Latający Tygrs Madam vonKovacz.

Rozpadający się latający cyrk na bazie Salvage Ship. Na pokładzie pokazy skoczków, wróżenie, wykwintna kuchnia, kurtyzany.

Łaska Sędziego

Okręt szturmowy Zakonu Pariasa. Mechanicznie zwykły Gunship z podręcznika głównego, z dodaną wyrzutnią antymaterii zamiast zwykłej wyrzutni torped (wiec bez przedziału silnikowego, za to z ekstra miejscem na pasażerów/więźniów/sprzęt). Opisałem jako okręt brzydki – statek kosmiczny zbudowany wokół wyrzutni torped, stworzony do walki w kosmosie (Deck Plan, karta i poprawiony rysunek za jakiś czas).

Załoga: Cali na biało, poza kapitanem wszyscy ogoleni na łyso, ciemnoskórzy.

Kapitan – Iyas Tobij – stary weteran – las, bestia, śmierć

Pilot – Brahim Lahba – młody buntownik

Inżynier – Hamad Joumari – skryty i doświadczony

Sensory/Strzelec – Abdella Qamari – mimo munduru seksi flirciara

Strzelec – Safura Chafik – ponura, postawna

Strzelec/Abordaż – Sail Seddiki – starszy, pokryty bliznami, małomówny cynik

Szturmowiec – Askari – zawsze w swoim animowanym pancerzu, rozmawia z załogą przez komunikatory podskórne.

Wydarzenia

  • Aisha spędza tydzień dotrzymując towarzystwo bogatemu przedsiębiorcy z planety Kua. Ostatniego wieczoru otrzymuje zaproszenie na Latającego Tygrysa Madam vonKovacz i otrzymuje drogi upominek – kosztowne kolczyki. Dowiaduje się, że Jad Al-Akhil, który ją wynajął, to ojciec zmarłego na jej oczach reportera (na sesji 0). Słyszy od niego, że podejrzewa, ze ta śmierć nie była przypadkiem i zrobi wszystko i zapłaci wszelkie pieniądze za to, żeby dowiedzieć się kto zabił jego syna.
  • Poznaje Khefa. Poznaje jego historię i , uwodzi go i zabiera go na pokład Poszukiwacza jako majtka.
  • Na pokład Poszukiwacza dostaje się nowy pilot. Ma papiery uwierzytelniające od doktor Wany. Hashik wykonał tradycyjną kontrolę na wejściu.
  • Aisha przyprowadza Khefa na statek. Słysząc jego imię Hashik rzuca się w pościg, a Khef ucieka. (ja rzucałem za Hashika a Ula za Khefa). W końcu Khefowi udaje się rozbroić Hashika, który lekko obity wraca na statek. Następuje scena z serii „Dlaczego uciekałeś” – „Bo mnie goniłeś?” – „Bo mieliśmy Ciebie znaleźć”?
  • Na statek dostaje się trójka pielgrzymów. Zapłacą 1500 birr za przelot na Xene. Nikt ich porządnie nie sprawdza (co ma dalej swoje konsekwencje). Statek rusza w kierunku Djachorum z przesiadką na Xene.
  • Kilka scen w trakcie 5 dni lotu w konwoju na Xene Pilot (siedzący w kokpicie) dowiaduje się o:
    • Rubinowych Korsarzach terroryzujący zewnętrzne obszary systemu (nazwa podobno od malowania pancerzy krwią załóg statków, które zostały zdobyte)
    • W radiu słychać śpiew w dziwnym języku – bełkot zagłusza komunikację. Cały dzień schodzi im na ustaleniu z resztą konwoju zaszyfrowanego kanału komunikacyjnego
    • Podobno krążownik Zakonu Pariasa wszedł do systemu i ma zrobić porządek z korsarzami
    • Po systemie krążą puste, nienaruszone skorupy statków bez załóg- niechybnie robota Korsarzy. Albo Ciemności Między Gwiazdami. Albo obu na raz. Każdy zna kogoś, kto to widział. Naprawdę.
    • Ktoś próbował zabić przedstawiciela Hegemonii Zenithiańskiej na stacji Coriolis – podłożył nawet ładunek wybuchowy w Muzeum Archeologii (sesja 1).
  • Aisha chodząc po pokładzie i lecząc kaca zabawiając gości dowiaduje się co nieco o:
    • Fuadzie, który byłby całkiem miłym dzieciakiem gdyby nie był naćpany i nie zaproponował jej wprost seksu.
    • Hajdanie, który spędza dni biczując się w kaplicy, poznaje dar Aishy i wyznaje swój.
  • Po dotarciu na Xene dokują do stacji. Ostatni z pielgrzymów – Mussad jest nerwowy, wierci się i w końcu, potyka się, upuszczając swoją torbę. Hajdan pomaga mu wstać dotykając go, i poznaje dzięki darowi jego zamiary wysadzenia emisariuszy. Zaczyna krzyczeć. Dwóch legionistów trzymających wartę otwiera ogień, w wyniku którego Mussad umiera na miejscu, a Hajdan zostaje krytycznie ranny. Aisha postanawia wciągnąć Hajdana na pokład i (przy pomocy Farrah) postawić go do pionu.
  • Ponieważ stacja po całym zdarzeniu zostaje zamknięta, gracze namawiają Fuada, żeby leciał z nimi dalej (i płacił, przy pierwszej okazji pakują go do komory krio).
  • Po opuszczeniu Xene graczy dopada szybko zbliżający się okręt szturmowy Zakonu Pariasa – który informuje ich, że jest na patrolu antypirackim i chce dokonać abordażu i kontroli. Na pokład Poszukiwacza wchodzą Iyas Tobij i Sail Seddeki i Askari. Iyas zaczyna od wizyty na dolnym pokładzie, widząc ślady biczowania Hajdana i dobrze zaopatrzoną kaplice, spuszcza trochę z tonu. Znajduje narkotyki Hashika, ale daje się przekonać, że przewożą je w celach leczniczych. Znajduje też nadajnik krótkiego zasięgu w kolczykach Aishy (później gracze wyjmują go i oddzielają od kolczyków, jednak nie niszczą). Trochę ich straszy i zwija się z pokładu.
  • Do stacji Djachorum zostały ze 4 dni drogi. Pilot widzi duchy na granicy radaru. W radiu słychać śpiew w nieznanym języku.
  • 3ciego dnia drogi gracze prawie wpadają na martwy statek. Po szybkiej naradzie uznają, że nie ma co ryzykować, omijają wrak i lecą jak najszybciej na stację.
  • Na samej stacji biorą ze sobą Khefa i zaczynają wypytywać się o prom. Okazuje się, że Khef miał parę długów, a odlatując wcisnął kilku osobom buble. Bójka w barze jest szybka, bo BG wyciągają broń (2 krytyki i pozamiatane). Banda zbirów się wycofuje. Gracze mają dostać namiar na kupca, który kupił od Khefa prom. Po tej akcji mają zakaz wstępu na stacji Djachorum poza kopułę portową (opis stacji w oddzielnym wpisie).

Komentarz

Załączone fotki wgrałem na tableta, żeby pokazywać graczom. W systemie SF tablet nie przeszkadza i chyba się graczom podobało. Będę tak częściej robić. Karty ikon też okazały się przydatne do losowania osób i zdarzeń w locie.

Lepiej było u tym razem mnie z opisami, choć wiele jeszcze jest do poprawy. Liczę na to, że klimat przyjdzie z czasem. Mechanika, także talenty, idą płynnie.

Gracze dwa razy zrobili mi niespodziankę

1) Uwiedzenie Khefa – jego ganianie po systemie miało być jednym z dłuższych wątków kampanii. Fakt, że „prawie go mieli” miał dodać sytuacji smaczku. A tu niespodzianka – przy pierwszej okazji Khef jest na statku. Nic się nie stało, zamiast osób, gracze będą szukać teraz fantów.

2) Gracze odmówili wejścia na statek – skorupę. Po sesji powiedzieli „Mamy dziś za słabą ekipę, żeby pozwolić sobie na Cthulhu w kosmosie!”. Kurcze, skąd wiedzieli, że planuję tam Cthulhu w kosmosie?

Mam parę przemyśleń dotyczących Zakonu Pariasa więc na dniach pewnie wyedytuję dotyczący ich wpis i coś dopiszę.

Zdecydowanie za dużo czasu zajmuje mi przygotowanie się do sesji. Ale mam nadzieję, że z czasem będzie lepiej.

Reklamy

Jedna uwaga do wpisu “Pamiątki z Przeszłości – Sesja 2

  1. Pingback: Pamiątki z Przeszłości – Sesja 1 | bender blog

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s